Ashoka je přední mezinárodní organizace, která od roku 1980 po celém světě vyhledává, propojuje a podporuje sociální inovátory.

    Jsou to lídři z různých sfér, kteří jedinečným způsobem řeší nejpalčivější problémy naší společnosti. K dnešnímu dni podpořila Ashoka více než 3000 sociálních inovátorů po celém světě, z toho 166 ve střední Evropě a 29 v České republice.

    Nyní jsme znovu ve fázi identifikace a mapování lidí, kteří v rámci vlastních organizací a iniciativ uplatňují jedinečné a účinné přístupy k řešení sociálních problémů v České republice. Cílem Ashoky je zviditelňovat takové inovátory, upozornit na jejich činnost potenciální partnery a veřejnost a některé z nich podpořit ze strany Ashoky. Mapování probíhá metodou sněžné koule – na doporučení určité osobnosti se řetězově obracíme na další odborníky a praktiky. Podobné mapování probíhá v několika evropských zemích ve spolupráci a za technické podpory naší partnerské společnosti FASresearch (níž najdete příklad mapy vytvořené Ashokou v Rakousku) a za finanční podpory našeho partnera – Nadace Karla Janečka. Letos se v ČR věnujeme především vyhledávání inovátorů v následujicích oblastech:

    • Posílení občanské společnosti a místní rozvoj
    • Péče o zdraví/zdravá výživa/zdravý životní styl
    • Vzdělávání, výchova a podpora zájmu o vědu a výzkum
    • Sociálně-ekonomická inkluze a integrace

    Momentálně jsme ve fázi zpracování dat a jejich vizualice v podobě mapy. Veřejná prezenace mapy tak proběhne na konci dubna 2015.

    Celý článek o společnosti Ashoka najdete na:

    http://czech.ashoka.org/mapa-soci%C3%A1ln%C3%ADch-inov%C3%A1tor%C5%AF-%C4%8Dr

    #inkluze #socialnizaclenovani

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autor