V rámci projektu Romský mentor, jehož hlavním cílem je přispět k integraci znevýhodněných dětí, již druhým rokem působí akademická malířka Ladislava Gažiová. Realizace umělecky laděných volnočasových aktivit probíhá s dětmi na ZŠ Letohradské na Praze 7.

    Stejně jako v loňském roce se děti na této malé ZŠ s individuálním přístupem seznamují s různými možnostmi výtvarného umění a způsoby kreativního vyjádření. Skupina více jak dvaceti školáků se na podzim věnovala nejprve tématice prázdninových zážitků, které byly inspirací jejich výtvarných děl. Poté děti společně navrhly a vytvořily stan, jehož celý povrch vymalovaly krásnými obrázky. Své dílo mají nyní v družině a mohou si s ním nejen hrát, ale pochlubit se i rodičům či spolužákům. Před Vánoci se děti věnovaly výrobě vánočních ozdob pomocí balonků a nití.

    K integraci znevýhodněných dětí přispívají volnočasové aktivity v rámci projektu Romský mentor Na návštěvu ke skupině jsem zavítala při jejich lednovém setkání a jako vždy zde panovala živá, ale velmi příjmená atmosféra. Setkání bylo ve znamení masopustu. Děti převážně z prvního stupně si vyráběly pestrobarevné masky, které užijí na dalším setkání, kdy je čeká karneval. Pochválit děti při jejich činnosti přišla i paní zástupkyně a pomáhal i druhý asistent Michal.

    K integraci znevýhodněných dětí přispívají volnočasové aktivity v rámci projektu Romský mentor Lákadlem pro skupinu více jak dvaceti školáků jsou nejen pestré výtvarné aktivity a hry, ale také velmi milá dvojce malířky Ladi a paní asistentky Evy. Cílem setkání je nejen rozvíjet umělecké dovednosti, ale také celkově dětem rozšířit obzory v oblasti kultury, umění a multikulturních témat. Důležitá je také podpora rozvoje skupiny jako celku, aby děti uměly pracovat jak individuálně, tak i jako tým. V průběhu školního roku si mentorka pro děti připravila celou řadu výtvarných aktivit a na závěr školního roku si děti připraví výstavu svých výtvarných prací.

    Projekt do České republiky přinesla Open Society Foundations v rámci Programu umění a kultura Budapešť, která jej plně financuje. Projekt probíhá v rámci Dekády romské inkluze. V Česku je projekt od roku 2011 a je realizován občanským sdružením ROMEA.

    Více informací naleznete na stránkách sdružení Romea či na facebooku.
    http://www.romea.cz

    #inkluze #socialnizaclenovani

    #inkluze #socialnizaclenovani

    Sociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.

    Autoři